Lördag igen

Låg och lurade på en sak imorses, varför är cd skivor så jävla dyra?
Jag menar det finns ju inte en enda människa i hela världen som hellre vill ha en bränd skiva än en originalskiva. och ändå gnäller skivbolagen på nedladdningen och hur hemsk den är. Sänk priserna då för fan. jag skulle köpa skivor betydligt oftare om det va till ett humant pris.. runt en hundring för en skiva tycker jag låter sunt. men 170-180:- för en skiva är inte värt på något sätt om man verkligen inte vill ha just den skivan. Spontanhandlandet blir ju inte på samma sätt när det är så dyrt. Köpte en skiva för ett par veckor sedan (Manic Street Preachers - Send Away the tiigers) men det va för att jag verkligen ville ha den. innan dess kommer jag inte ihåg när jag köpte en skiva sist. det va nog antagligen en Lundell skiva för lite drygt två år sedan.

och jag förstår för mitt liv inte folk som köper downloads på nätet!? visst du får låten/skivan omgående men sen då? konvolut och ett tryck på cdn? jovisst det går väl att fixa men du får ALDRIG en originalskiva genom att göra så.

det va mina tankar i morses..

Idag ska jag leka med Sofia och sen på kvällen får vi se vad som händer. förhoppningsvis fest på nåt najs ställe..

satt och kikade runt på youtube precis och fick en liten flashback när jag råkade hitta detta :D en riktig gammal goding :D

 



allt för nu.. puss tjao

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack..:)
Ha en riktigt fräsch lördag mannen!=)

2007-09-22 @ 16:24:37
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0